- Edelsteen winkel
- Agenda & activiteiten
- Bestellen & betalen
- Verzending & bezorging
- Retourneren & garantie
- Veelgestelde vragen
- Over ons
- Algemene voorwaarden
- Privacyverklaring
- Disclaimer
Retourneren & garantie
> Ruilen
Heb je een artikel ontvangen, maar had je toch liever iets anders willen bestellen? Je kunt dan zelf een nieuwe bestelling plaatsen via onze website. Het niet-gewenste artikel kun je retourneren zoals hieronder beschreven staat.
Heb je een armband met ronde edelsteen kralen besteld, maar past deze niet goed? Neem dan even contact met ons op of wij deze in een andere maat kunnen maken.
> Retourneren
Bevalt een artikel je niet, of is het toch niet helemaal wat je zocht? Een artikel mag altijd geretourneerd worden, ook zonder reden. Wil je iets retourneren? Laat dit ons dan binnen 14 dagen weten.NB: de kosten voor het retourneren worden door de klant zelf betaald.
Hoe werkt retourneren?
Retourneren werkt het snelst en eenvoudigst als je dit via de site aan ons doorgeeft. Klik in je account op de betreffende bestelling waarvan je iets wilt terugsturen en kies vervolgens voor ‘Artikelen retourneren’. Je kunt het ook per e-mail of telefonisch aan ons doorgeven. Je hoeft niet op een reactie van ons te wachten voor je iets terugstuurt. Let op: laat ons altijd iets weten als je een artikel wil terugsturen. Wanneer je iets terugstuurt zonder bericht aan ons kunnen wij niet garanderen dat de retourzending juist verwerkt wordt, en/of de kosten worden terugbetaald.
Zorg ervoor dat alle artikelen weer goed verpakt worden. Je kunt alles terugsturen in de enveloppe of doos waarin het bezorgd is. LET OP: Voeg ook een notitie met je naam en ordernummer bij. Alleen dan kunnen wij garanderen dat de retourzending juist afgehandeld kan worden, en/of het aankoopbedrag wordt terugbetaald.
Vervolgens kun je het terugsturen door het af te leveren bij een PostNL brievenbus, of bij een PostNL locatie als het om een pakket gaat (of via een andere lokale verzender zoals Bpost voor België). Zorg dat de enveloppe of het pakketje voldoende gefrankeerd is! De kosten voor het retourneren van artikelen betaal je zelf.
Gebruik onderstaand adres om te retourneren:
Spiritual Garden
Slimstraat 90
5071EM Udenhout
Nederland
> Retourvoorwaarden
Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden retourneren. Dat is jouw herroepingsrecht.
De termijn voor jouw herroepingsrecht verloopt 14 dagen nadat:
- het artikel in je bezit is.
Je maakt gebruik van jouw herroepingsrecht door:
- Je retour door te geven via onze site
- Je retour per e-mail of telefoon door te geven aan een van onze medewerkers.
- De artikelen binnen 14 dagen op te sturen met daarbij gevoegd een ingevuld retourformulier.
Je kunt een artikel alleen terugsturen als:
- Het artikel in goede staat en onbeschadigd is.
- Het voor zover mogelijk in de originele verpakking wordt verstuurd.
Retourneren is niet mogelijk als:
- Wij speciaal voor de klant een uniek artikel hebben gemaakt.
- Een artikel specifiek voor de klant op maat gemaakt is.
Retourformulier:
Je kunt je retour doorgeven via jouw eigen account, per e-mail of telefonisch. Je kunt ook gebruik maken van het herroepingsformulier. Vul dit volledig in en stuur het samen met de artikelen naar ons terug.
Let op: laat ons altijd iets weten als je een artikel wil terugsturen. Wanneer je iets terugstuurt zonder bericht vooraf kunnen wij niet garanderen dat de retourzending juist verwerkt wordt en/of de kosten worden terugbetaald.
> Terugbetalingen
Je krijgt van ons bericht zodra we je retour hebben verwerkt. We storten het bedrag terug binnen 14 werkdagen na verwerking van de retour. Afhankelijk van je eigen bank duurt het dan drie tot vijf werkdagen voordat het op je rekening staat.
Heb je alle artikelen uit je bestelling teruggestuurd? Dan storten wij ook de betaalde oorspronkelijke verzendkosten terug.
Heb je met een kortingscode betaald? Dan betalen we niet de waarde van de korting uit, je krijgt een nieuwe kortingscode die je weer in de webshop kunt besteden.
> Garantie
Mocht je een kapot of ondeugdelijk artikel van ons hebben ontvangen, dan kun je beroep doen op de wettelijke garantie. Je kunt ons dit per e-mail of telefonisch melden. We nemen vervolgens binnen een week contact met je op en dan wordt er een passende oplossing gezocht (reparatie, vervangend artikel of (een deel van het) geld terug mocht dit niet mogelijk zijn). Als een artikel kapot aankomt dan moet dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling gemeld worden.
Onder deze garantie vallen niet:
- Barstjes en oneffenheden die de steen van nature vertoont
- Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
- Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik
- Veranderingen, aanpassingen of bewerkingen aan het product
- Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of door nalatige verzorging en onderhoud
- Verkleuring
Voor een optimale en duurzame werking van edelstenen en mineralen is het belangrijk om ze goed te verzorgen door ze regelmatig op te laden en te reinigen. Fel zonlicht en heel hoge en lage temperaturen kunnen beter vermeden worden. Ook zijn er bepaalde stenen die bijvoorbeeld niet tegen water kunnen. Zilveren en gouden sieraden moeten onderhouden worden met gespecialiseerde producten. Water kan beter vermeden worden.